Україно-австрійська програма
з експортноорієнтованого менеджменту
Реалізується Університетом економіки та права «КРОК» (Київ, Україна)
спільно з Університетом прикладних наук ІМС (Кремс, Австрія)
Україно-австрійська програма відкриває нові горизонти для співпраці та обміну досвідом як для студентів, так і для викладачів України та Австрії. Її учасники можуть запозичити австрійський досвід з експортноорієнтованого менеджменту та досвід із розвитку сфери експорту України, представляючи новий вимір кооперації між Україною та Австрією у сфері вищої освіти.
Особливість програми:
- отримання двох дипломів: українського з міжнародної економіки та австрійського з бізнесу;
- поєднання фундаментальності навчальних програм із міжнародної економіки з прикладною спрямованістю австрійської програми;
- англомовність;
- масштабна практична підготовка студентів.
Програма пропонує якісну підготовку студентів на рівнях бакалавра та магістра відповідно до українських стандартів освіти, стандартів Європейського Союзу та існуючих вимог європейського й освітнього ринків. Підготовка студентів здійснюється англійською мовою українськими викладачами із залученням викладачів Університету прикладних наук ІМС та висококваліфікованих спеціалістів-практиків, які працюють у європейському бізнес-середовищі. Програмою передбачене семестрове навчання українських студентів в Університеті прикладних наук ІМС та семестрова практична підготовка в експортноорієнтованих компаніях.
Відбір студентів здійснюється на базі особистих якостей кандидатів, їхніх мовних знань та досвіду.
Абітурієнт повинен надати документ, що засвідчує складання міжнародно визнаного тесту з англійської мови IELTS (С1 – для навчання в магістратурі, В2 – для навчання на бакалавраті).
Коментар студента
Перший досвід міжкультурної комунікації студентів в Австрії
Навчання за Україно-австрійською програмою з експортноорієнтованого менеджменту, крім якісної освіти, вивчення на високому рівні іноземних мов та можливості отримати два дипломи (український і австрійський), передбачає семестрову підготовку в Університеті прикладних наук IMC (м. Кремс, Австрія). Що найбільше вразило і найбільше запам’яталося студентам, які повернулися з австрійського університету?
Своїми враженнями поділився випускник магістратури Україно-австрійської програми Олександр Полуботько.
Україно-австрійську програму я вибрав тому, що мене привабила ідея вивчення значної частини предметів англійською мовою. Крім того, ця програма надає можливість навчатися безпосередньо в Австрії, а австрійський університет напрацював велику базу компаній, де можна проходити практику. На мій вибір, звичайно, вплинула й перспектива отримання «подвійного диплома». Адже я розумів, що з європейським і українським дипломами відкриваються ширші можливості для роботи як в Україні, так і за кордоном.
Навчання в австрійському університеті справило на мене позитивне враження. Там здійснюються заходи, що допомагають новим студентам освоїтися – тренінги, екскурсії містом тощо. В університеті розміщена електронна платформа, доступ до якої можливий із будь-якого комп’ютера, що має вихід в Інтернет. За допомогою цієї платформи можна дізнатися розклад, ознайомитися з оголошеннями, які роблять викладачі, отримати навчальні матеріали та ін.
І в австрійських, і в українських університетах викладають та оцінюють відповідно до Болонської системи. Відмінність австрійського університету ІМС полягає в тому, що це університет прикладних наук. Тут найчастіше дається відповідь на питання: «А як я використаю здобуті знання в майбутній професії?» Усі лекції проходять інтерактивно, у діалозі зі студентами, із застосуванням мультимедійних технологій та Інтернету. Популярним видом завдань для студентів є не самостійні роботи, а проекти в групах, що в ІМС називаються «e-learning». Групи нерідко формує викладач. Мені запам’ятався один випадок, коли студент не хотів працювати з кимось зі своєї групи. На що викладач відповів йому: «У реальному світі вам не завжди випадатиме можливість працювати з тими, хто вам подобається. Вчіться вирішувати такі проблеми зараз». Проблем зі знанням мови під час навчання не виникало. Адже для вступу і українські, і австрійські студенти мають надати сертифікат із результатами тесту на знання англійської мови (IELTS). Значна кількість європейців (і австрійці не виняток) володіють англійською хоча б на базовому рівні, тому в побуті ми спілкувалися саме цією мовою. Проте і знання німецької, отримані в Університеті «КРОК», набагато полегшили перебування в Австрії.
Зі студентами австрійського університету спілкуватися було легко. В ІМС заохочується допомога і привітне ставлення до студентів із різних країн світу, які навчаються за обміном. Організовано навіть спеціальну систему «друзів» (англійською «buddy»). Кожному студенту, який приїжджає в ІМС, призначають австрійського студента, який допомагає у вирішенні проблем та подоланні труднощів. Знайомство з «buddy» на початку семестру – ціла традиція: новоприбулим дарують стрічки із символікою ІМС, дають можливість познайомитися з австрійськими студентами та поспілкуватися з ними.
Навчання в іноземному навчальному закладі – це, передусім, ширші погляди на звичайні речі, культурний обмін, маса нових знайомств і нових вражень. Це інший підхід до навчання, оскільки велика увага приділяється застосуванню теорії на практиці. Це також шанс поглибити знання з тієї галузі знань, в якій ви б хотіли бути спеціалістом, або спробувати щось нове – є можливість обирати предмети не лише з магістратури, а й з останнього курсу бакалаврату. Після навчання за кордоном я окреслив певні плани на майбутнє – мені подобається фінансовий аналіз, але найбільше хотілося б мати власний бізнес, безпосередньо пов'язаний з експортом.