Минько Тетяна
Засновник та керівник проекту «Business Innovations», що впроваджує інновації в маркетингу та управлінні людьми.
Лектор у бізнес-школі «Be First Marketing School»
Стисла професійна біографія
- У маркетингу – понад 14 років (здебільшого в міжнародних компаніях), 6 років – на керівних посадах.
- Почала кар’єру в 1999 р. на позиції керівника проектів для «Coca-Cola», «Procter & Gamble» та «Danone» у міжнародній компанії «GfK» – одній із найбільших у світі дослідницьких груп, що проводить маркетингові дослідження майже у всіх секторах економіки.
- Працювала в таких компаніях, як «Samsung» (на позиції маркетинг-менеджера), «British American Tobacco» (керувала марками «Vogue», «Lucky Strike», «Dunhill», «Pall Mall» та ін.), «Клуб Сиру» (керівник відділу маркетингу), холдинг «Приват Груп» (директор із маркетингу в ТД «Щедро») тощо.
- Із 2006 року надає аутсорсингові та консалтингові послуги у сфері маркетингу та розвитку персоналу; на даний момент керує проектом «Business Innovations».
- Має диплом магістра з відзнакою Київського національного університету ім. Тараса Шевченка (факультет соціології та психології); міжнародну освіту у сфері маркетингу, фінансів та менеджменту.
Хто такий маркетолог?
Маркетолог – це професія, що спрямована на дослідження та задоволення потреб споживачів, з одного боку, та на розвиток і збільшення прибутків своєї компанії, з іншого боку.
Назвіть плюси та мінуси цієї професії
Плюси професії: творча, динамічна, різноманітна, дозволяє багато спілкуватися та подорожувати, користується попитом у сучасному світі та гарно оплачувана.
Мінуси професії: багато стресів / «нервів»; велика вірогідність порушення балансу між роботою та особистим життям на шкоду останньому; ризик мимовільної моральної деградації в компаніях, налаштованих маніпулювати людьми заради своїх комерційних інтересів.
У яких установах може працювати маркетолог?
Маркетологи потрібні:
- компаніям, що виробляють або продають будь-які споживчі товари (від серветок та їжі до автомобілів та будинків);
- у сфері послуг (комерційна освіта, харчування: ресторани, кафе; засоби масової інформації: ТВ-канали, журнали; послуги доставки тощо);
- у торговельних мережах (супермаркети, мережі техніки й електроніки та ін.);
- у сфері інформаційних технологій та телекомунікаціях (оператори мобільного зв’язку, провайдери Інтернету);
- у комерційних банках;
- у промислових компаніях сектора B2B (нафта та газ, метал, агрокомпанії та інші);
- у фармацевтиці.
Якими особистими якостями, на Вашу думку, повинен володіти маркетолог?
Лідерство, організаційні якості, творче мислення, вміння утримувати в голові «велику картину»; спрямованість на результат, а не на процес; ініціативність, наполегливість, стресостійкість, бажання постійно розвиватися.
Скажіть, на яку заробітну плату слід розраховувати людині, яка обрала для себе професію маркетолога?
Згідно зі статистикою, заробітна плата в маркетингу в 2012 році виглядала так:
- початковий рівень – асистент відділу маркетингу – 400–500 $
- середній рівень – маркетинг-менеджер, менеджер марок – 1000–2000 $
- вищий рівень – 7000–12500 $ (без урахування бонусів)
(статистика сайта з працевлаштування jobs.ua, дані «Forbes Украина»).
Опишіть трьома реченнями Ваш робочий день
Робочий день керівника складається з таких «інгредієнтів»:
- аналіз та вирішення стратегічних питань;
- пошук шляхів покращення результатів роботи, покращення процесів та стандартів виконання;
- постановка задач, їх корекція та контроль виконання;
- заохочення та розвиток команди.
Іншими словами, багато розумової праці та спілкування.
Я також люблю додавати рух – подорожі та виїзди «в поля», наприклад до партнерів, на заводи, у точки продажу тощо.
Чи можете Ви розвінчати декілька найпоширеніших міфів про дану професію?
Головний міф, який я розвінчала сама для себе: «Гарну роботу не можна знайти самостійно, без знайомств, сторонньої допомоги або грошей». Це неправда.
Правда в тому, що потрібно зрозуміти, що тобі подобається і чого ти бажаєш насправді, а потім думати, як можна отримати бажане та відкриватися можливостям, що посилає життя.
«Ищите – и найдете, стучите – и отворят» – оце правда. І вона стосується не лише професії…